(opgelost) Storing - Traagheid applicatie

* Er zijn updates verschenen onderaan dit artikel *

Vandaag, maandag 6 februari, zijn er problemen ontstaan die hebben geleid tot traagheid binnen onze applicatie. Deze problemen worden waarschijnlijk veroorzaakt door de afhandeling van groepsgewijze acties. Ze zijn niet gerelateerd aan de release van afgelopen donderdag. 

Wij zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Vragen?

De Servicedesk van Connexys is altijd beschikbaar voor een antwoord op alle vragen die je mogelijk hebt over deze issues. Wij zijn te bereiken op 010 – 49 80 988 of per mail via support@connexys.com

Opmerkingen

  • Avatar
    Marjolein Kok

    Wij hebben zojuist een fix uitgerold om het probleem op te lossen. De traagheid zou verholpen moeten zijn.

  • Avatar
    Carin Everaars

    Ook vandaag ondervinden onze gebruikers traagheid binnen de applicatie. Wij hebben een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd, maar de hoofdoorzaak is helaas nog niet opgelost.

    Wij begrijpen dat het erg frustrerend is wanneer de applicatie zo traag is en doen er dan ook alles aan om de hoofdoorzaak te achterhalen en op te lossen.

    Onze excuses voor het ongemak.

  • Avatar
    Carin Everaars

    Op dit moment weer sprake van traagheid van de applicatie. Onze afdeling ontwikkeling doet er op dit moment alles aan om het ongemak zoveel mogelijk te beperken.

  • Avatar
    Herman Bentvelzen

    We willen je graag een update geven over de problemen met onze Connexys applicatie.

    De hoofdoorzaak van ons probleem hebben we nog niet kunnen achterhalen. Daarom monitoren we constant de servers en de applicaties. Zodra we problemen zien ontstaan wordt er ingegrepen, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds hinder kunt ondervinden van traagheid en problemen binnen de applicatie met het opmaken van e-mails o.b.v. van standaarddocumenten, zowel enkelvoudig als groepsgewijs.

    Op server niveau zien we een verandering in netwerkverkeer welke is opgetreden sinds enige tijd. Dit soort situaties blijkt over het algemeen een samenloop van verschillende zaken die elkaar versterken, waardoor het een probleem wordt.

    Zonder in al te veel technische details te treden: Om de hoofdoorzaak te kunnen vinden en om verlichting van de problemen te bieden, gaan we versneld over op het inzetten van onze nieuwe hardware. Dat we dit gaan doen is noodzakelijk omdat meerdere verbeteringen die we reeds hebben doorgevoerd niet het onderliggende probleem hebben opgelost.

    We betreuren de situatie uiteraard ten zeerste en doen er dan ook alles aan om zo snel mogelijk tot de kern van het probleem te komen. Wij houden je op de hoogte via dit artikel.

  • Avatar
    Herman Bentvelzen

    De werkzaamheden om onze applicatie te migreren naar onze nieuwe hardware zijn gestart. Hiervan zullen de gebruikers geen hinder gaan ondervinden. We zullen vandaag op enig moment een herstart van het systeem moeten uitvoeren, maar zullen dat indien mogelijk buiten werktijd doen.

  • Avatar
    Herman Bentvelzen

    We willen je graag nog een update geven over de problemen met onze Connexys applicatie.

    De hoofdoorzaak van ons probleem hebben we naar verwachting achterhaald. Vandaag hebben we de applicatieservers gemigreerd naar de nieuwe hardware en dit weekend zal de configuratie nog worden aangepakt.

    Wij hopen en verwachten dat hiermee de problemen zijn opgelost en de performance weer op niveau is. Dit gaan wij uiteraard goed monitoren.

    Wij betreuren de situatie en houden je op de hoogte via dit artikel.

  • Avatar
    Herman Bentvelzen

    Ondanks alle inspanningen van de afgelopen dagen, zien we nog steeds dat er problemen ontstaan waardoor klanten traagheid ervaren. Daarom hebben we besloten om vanavond terug te gaan naar de laatst bekende werkende hardware configuratie.

    Waarom doen we dit?
    Op 14 januari hebben we nieuwe hardware klaar gezet en delen daarvan in gebruik genomen. We hadden natuurlijk verwacht dat alles juist snel en zonder problemen zou werken, zoals de testen ook aangaven, maar de praktijk wijst helaas anders uit. Ook het volledig in gebruik nemen van de nieuwe hardware, wat we afgelopen vrijdag hebben gedaan, heeft niet het gewenste effect gehad.

    Wat ga je hiervan merken?
    In principe merk je hier als gebruiker niets van. Na het teruggaan naar de oude situatie moet de applicatie weer normale performance vertonen.

    Bewerkt door Herman Bentvelzen
  • Avatar
    Herman Bentvelzen

    Sinds vannacht zijn we weer terug naar de oude hardware configuratie. We hebben hierbij een korte downtime ervaren.

    De verwachting is dat hiermee het probleem van de trage applicatie is opgelost.Uiteraard blijven we ook vandaag de systemen nauwgezet monitoren.

    Bewerkt door Herman Bentvelzen
  • Avatar
    Herman Bentvelzen

    We zijn verheugd en opgelucht dat we kunnen melden dat de problemen van de afgelopen periode zijn verholpen.

    De nieuwe hardware die we deels in gebruik hadden genomen op 14 januari jl., is inderdaad de veroorzaker van de performance problemen geweest. Hierdoor was de afgelopen twee weken het werken in de applicatie op piekmomenten vrijwel onmogelijk en moesten we hierop ingrijpen. Juist de meest intensieve gebruikers hebben hier te veel last van gehad.

    Dergelijke problemen hebben wij de afgelopen jaren niet meer ervaren. Klanten moeten er namelijk op kunnen vertrouwen dat wij een stabiele en goed performende applicatie bieden. Dat vinden wij erg belangrijk. Als dat dan niet lukt is dat erg frustrerend.

    Uiteraard zullen we intern zowel onze communicatie als aanpak van het probleem evalueren, zodat we hieraan verbeteringen kunnen aanbrengen. Hierin zullen we ook onze hardware leverancier betrekken.

    Met de klanten die tickets hebben ingeschoten nemen wij contact op voor de afhandeling.

    Wij betreuren de situatie zeer en gaan er alles aan doen om het vertrouwen in de kwaliteit van onze applicatie weer terug te winnen, waar dat nu verminderd is.

    Bewerkt door Herman Bentvelzen