Indeed koppeling - Hoe staat het ermee?

Print
Sinds eind 2016, in release 3.10, hebben we een koppeling met jobboard Indeed gerealiseerd, 's werelds grootste jobboard. Technisch gezien is deze koppeling gereed, maar functioneel zijn er nog een aantal zaken waarover wij in gesprek zijn met Indeed. Deze koppeling biedt naast veel voordelen, namelijk ook een aantal nadelen. Omdat elke organisatie andere wensen en eisen heeft met betrekking tot het publiceren van vacatures op jobboards, hebben wij een grote groep klanten gevraagd naar hun mening hierover.

Voordelen van de koppeling
De koppeling met Indeed biedt een aantal voordelen:
  • De koppeling biedt veel gemak en een hogere conversie.
  • Al jouw (extern) gepubliceerde vacatures worden vanuit Connexys automatisch geplaatst op Indeed. Deze worden iedere 4 uur ververst. Je hoeft je dus geen zorgen meer te maken om reeds afgesloten vacatures; die verdwijnen ook automatisch op Indeed. 
  • Sollicitanten op een laagdrempelige manier mobiel solliciteren via Indeed Apply. 

Nadelen van de koppeling
Een aantal nadelen voor sommige organisaties kunnen zijn:
  • Vragenlijsten of geavanceerde vragen in een sollicitatieformulier kunnen niet worden ingezet bij sollicitanten die mobiel solliciteren via bijvoorbeeld Indeed Apply.
  • Inschrijvingen van sollicitanten die mobiel solliciteren worden in Connexys geregistreerd, maar zijn niet meetbaar in eventueel ingerichte Recruitment Analytics.
  • Het kan voorkomen dat er nét voor de synchronisatie, die om de vier uur plaats vindt, een sollicitatie binnenkomt terwijl de vacature al is afgesloten 

Extra opties bij de koppeling
Indien gewenst kunnen wij voor de mobiele sollicitanten een opvolgformulier ontwikkelen en bij deze kandidaten een aparte status in de workflow toekennen. De workflow status kan helpen bij het opvolgen van de kandidaten waarvan de gegevens nog onvolledig zijn. Aan deze optie zijn kosten verbonden.

Huidige stand van zaken
We hebben van een grote groep klanten feedback ontvangen. Een aantal klanten hebben aangegeven alleen interesse hebben in de (gratis) module zonder verdere extra opties. Andere klanten hebben juist aangegeven alleen de module in gebruik te willen nemen mét de extra opties.
We zijn momenteel in overleg met Indeed om de laatste inzichten te delen en de laatste technische en juridische zaken te bespreken. 
 
En hoe nu verder?
Wanneer de gesprekken met Indeed zijn afgerond, geven wij een planning af wanneer de module bij de klanten (die interesse hebben in de huidige module) kunnen implementeren. Daarnaast maken wij ook bekend wanneer eventuele extra opties beschikbaar komen in combinatie met de Indeed module. Updates over dit onderwerp zullen volgen via dit artikel. 
 
Meer informatie
Lees meer over deze koppeling in het artikel module Indeed. Heb je nog vragen of wil je alvast aan ons kenbaar maken dat je interesse hebt in een koppeling met Indeed, stuur dan een e-mail naar support@connexys.com.
 
 
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen