Op donderdag 17-08 wordt de release 3.13.1 uitgevoerd. De uitrol van deze release start rond 20:00 uur en duurt ongeveer tot 23:00 uur. De applicatie blijft tijdens de release beschikbaar. Deze release bevat de volgende verbeteringen en nieuwe functionaliteiten:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Release 3.13.1 is een beheerrelease. Hierin hebben wij een groot aantal incidenten op weten te lossen en daarnaast hebben we enkele wijzigingsverzoeken ingewilligd.
1. API
We hebben wat feedback ontvangen op de in release 3.13 verbeterde API, met deze feedback hebben wij de API nog mooier gemaakt. De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:
- Velden die een kandidaat uniek maken, zijn nu verplicht gesteld op het javascript-formulier.
- Vrije velden op het javascript-formulier, van het type e-mail, worden nu gevalideerd op de geldigheid van het e-mailadres.
- Het is nu ook mogelijk om documenten via de API mee te sturen met een inschrijving. Voorheen was het enkel mogelijk om documenten mee te sturen met kandidaten.
2. Anonimisering
Anonimisering blijft een groeiende module. Met de implementaties die we aan het doorvoeren zijn, krijgen we steeds meer zicht op hoe we deze module ideaal bruikbaar kunnen maken voor al onze klanten. Ook hier hebben we verbeteringen voor ontwikkeld:
- Wanneer een kandidaat via de kandidaatportal de keuze krijgt om zijn gegevens te behouden, kan hij nu een link krijgen naar het privacy statement, zodat hij die kan doorlezen voordat hij zijn keuze maakt omtrent zijn status. Deze link is per script beheerbaar bij de anonimiseringsinstellingen.
- Er is een extra anonimiseringsregel toegevoegd, waarmee je kandidaten kunt opnemen of uitsluiten wanneer zij zich hebben ingeschreven op een vacature van een te selecteren organisatieonderdeel. Op deze manier kun je dus diverse anonimiseringsscripts maken per organisatieonderdeel en hiermee dus ook per land. Daardoor kun je e-mails in diverse talen versturen.
- Er is een extra anonimiseringsregel toegevoegd, waarmee je kandidaten kunt opnemen of uitsluiten die wel of niet de status ‘geblokkeerd’ hebben.
- Mutaties in het kandidaatdossier, zoals wanneer een kandidaat zijn gegevens bijwerkt in de portal n.a.v een e-mail over een vooraankondiging over anonimisering, worden nu getoond op het kandidaatsdossier.
Hieronder nogmaals een overzicht van alle regels die wij nu beschikbaar hebben:
3. Vertalingen
We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd voor de vertalingen. Zo krijgen Vlaamse gebruikers vanaf nu de Nederlandse taal te zien in plaats van de Engelse taal. Wel zul je zelf de vertalingen voor de stamgegevens in het Vlaams moeten invoeren.
Daarnaast wordt een ‘aanname’ (in het kader van het aannametraject) nu niet langer in het Engels vertaald als ‘assumption’, maar als ‘onboarding’.
4. Data-afscherming
Stamgegevens afschermen is altijd veel werk geweest. Je koos een stamgegeven (bijvoorbeeld het opleidingsniveau HBO), en vervolgens koos je een organisatieonderdeel welke deze mag gebruiken. Dit sloeg je op.
Hierna koos je hetzelfde stamgegeven, en koos je het volgende organisatieonderdeel. Weer opslaan, etc.
Ondanks dat dit vaak een eenmalige inrichting betreft, vonden wij dat dit toch teveel tijd kostte. Daarom is het nu mogelijk om stamgegevens groepsgewijs af te schermen
Nu kies je een organisatieonderdeel, daarna het stamgegeventype (bijvoorbeeld opleidingsniveau), waarna je de gevonden stamgegevens allemaal in één keer kunt afschermen voor dat organisatieonderdeel. Zeker voor de complexere organisatiestructuren is deze nieuwe functionaliteit een goede aanwinst.
5. Portals
De komende tijd gaan wij ons met name focussen op het doorontwikkelen van onze portals. Hier hebben we alvast een begin aan gemaakt in deze release, met de volgende wijzigingen:
- Managerportal-gebruikers kunnen nu via de applicatie (groepsgewijs) aangemaakt worden. Ook zijn de gebruikers te wijzigen via Beheer.
- De medewerkerportal liet bij ‘alleen mijn onvoltooide taken’ geen huiswerkopdrachten zien. Dit is opgelost.
- Het inschrijven op Jobalerts via de kandidaatportal is gebruiksvriendelijker gemaakt. Voorheen schreef je je in en moest je daarna navigeren naar de criteria om daar een keuze in te maken. Deed je dit niet, dan stond je voor alle Jobalerts ingeschreven. Nu is het zo gemaakt dat wanneer je je inschrijft, je gelijk het criteria-scherm te zien krijgt.
6. Security
De controle op gevaarlijke bestanden bij het uploaden van bestanden is aangescherpt. Hierdoor is de applicatie nog beter beschermd tegen aanvallen.
7. Koppelingen
We hebben een setting toegevoegd aan het AFAS-instellingenscherm. Hiermee kun je opgeven op basis van welke AFAS-standaard je personen uniek wilt maken. Dit kan ervoor zorgen dat kandidaten niet dubbel in AFAS komen te staan, maar dat de gegevens worden toegevoegd aan het reeds bestaande record.
Wanneer je een advertentie naar een Jobboard stuurde, maar je had bijvoorbeeld geen credits meer, dan krijg je een jobboardfout en moest je naar Support bellen zodat wij het konden rechttrekken. Nu krijg je zelf netjes de verwijderknop te zien, waarna je het opnieuw kunt proberen.
8. E-mail
Dezelfde standaarddocumenten en/of vragenlijsten kunnen nu vaker dan eens per 24 uur verstuurd worden.
Er is een extra merge-item, het ID van de advertentie, toegevoegd in het kader van het doorsturen van vacatures. Hiermee kun je zelf de URL opbouwen zodat degene aan wie het wordt doorgestuurd met één klik de advertentie kan openen.
9. Overig
Naast bovenstaande fixes en wijzigingen zijn er nog een aantal kleine aanpassingen doorgevoerd:
- Wanneer je veldnamen aanpast in het evenementendossier, worden deze nu correct getoond.
- Er is extra validatie gekomen op de velden ‘Min uur’ en ‘Max uur’ bij het doen van een aanbieding.
- Het veld standplaats is uitgebreid, waardoor er meer tekens ingevoerd mogen worden.
- Wanneer je geen rechten hebt om memo’s aan te maken, zul je nu ook het item niet meer zien in het actiemenu.
- Alle workflows waar je rechten toe hebt, zijn nu ook beschikbaar voor op je Dashboard.
- Het is nu mogelijk om signalen naar Recruiters en Assistent recruiters te sturen.
- Bij de Flipbase-instellingen kun je nu opgeven hoe lang een video-opname mag duren.
- Bij het aannametraject is het ‘Handmatig invullen’ nu achter een instelbaar recht gezet.
- Zonder aannametraject krijg je nu bij het genereren van een Workflow niet automatisch meer de stap ‘Aanname starten’ als logische vervolgstap na de status ‘Gesprek gevoerd’.
Gisterenavond is besloten de release met 1 week uit te stellen. Dit omdat er in onze laatste testrondes nog een bug is gevonden. De release zal hierdoor plaatsvinden op 17 augustus.
De wijziging dat wachtwoord-reset-e-mails op de productie-omgeving direct verstuurd worden, in plaats van eens per 5 minuten, wordt vandaag op 22-8-2017 teruggedraaid. Wanneer deze wijziging daadwerkelijk beschikbaar komt, dan wordt dit vermeld in de releasenotes.