De FastForward-applicatie is opgebouwd volgens een vaste indeling. Wennen aan de applicatie wordt hierdoor een stuk eenvoudiger. In dit artikel leer je hoe de indeling van de applicatie werkt en waar alle details te vinden zijn. De applicatie bestaat uit drie onderdelen:
Hoofdmenu
Laten we beginnen bij het hoofdmenu. Het hoofdmenu aan de bovenzijde vind je op elk scherm terug, waar je ook bent in de applicatie. Het bestaat uit alle beschikbare tabbladen. Aan de rechterzijde kun je navigeren naar Instellingen (Wachtwoord wijzigen, E-mail handtekening instellen, Dashboard wijzigen) Community (Daar waar je nu bent) en uitloggen. Aan de linkerzijde (Naast het logo) kun je selecteren in welke module je wilt werken. Organisaties met Fast Forward recruitment en Fast Forward mobiliteit kunnen hier van inhoud wisselen.
Tabbladen
In Fast Forward wordt er gewerkt met tabbladen. Deze tabbladen verwijzen naar de schillende onderdelen van de applicatie, zoals het dashboard, kandidaten en voordrachten. Met behulp van het pijltje verschijnt een menu waarin de overige tabbladen weergegeven worden. Het openen van een tabblad kan heel eenvoudig door met de linkermuis te klikken op het gewenste tabblad.
Elk tabblad herken je aan de eigen kleur en icon en is opgebouwd volgens een vaste indeling.
- In elke tabblad kan je uitgebreid zoeken met Autosuggesties functie, dropdownlijsten en kalenders.
- Elk tabblad heeft een overzicht van de zoekresultaten.
- Je kunt kolommen zelf instellen door deze wel of niet zichtbaar te maken, de volgorde te veranderen of de sortering aan te passen.
- Door items aan te vinken kun je eenvoudig zoekresultaten exporteren naar Excel.
- Je kan een nieuw dossier aanmaken voor het betreffende tabblad.
- Jij bepaalt zelf hoeveel items in het zoekresultaat getoond moeten worden. Hier kan je weer doorheen bladeren.
Modules
Aan de linkerzijde kan je een module selecteren. De module bepaalt welke set van tabbladen je te zien krijgt. Wanneer je toegang hebt tot meerdere modules, is het hier mogelijk om te wisselen tussen deze modules. De applicatie zal het scherm opnieuw laden met de geselecteerde module.
Linker menu
Aan de linkerzijde van het scherm kan je direct zoeken, acties ondernemen, talentpools onderhouden en worden de recent bekeken items weergegeven. Gebruik je een van deze menu's niet? Klik op de naam om het menu in te klappen en de andere menu's meer ruimte te geven. Elk menu heeft zijn eigen werking en inhoud.
Zoeken
Je kunt hier snel zoeken. Er kan worden gezocht in kandidaten, contactpersonen, vacatures, organisaties en evenementen. Selecteer het gewenste icoon, typ de zoekterm en klik op het vergrootglas om de resultaten te zien.
Acties
Het actiemenu zal zich aanpassen afhankelijk van welk menu je zit. Ben je bijvoorbeeld bezig in het tabblad Vacatures, dan worden er vacaturegerelateerde acties getoond. Ga je vervolgens naar een kandidaatdossier, dan wordt het actiemenu automatisch aangepast met acties geldend voor die kandidaat. De getoond acties bij een kandidaat zijn gerelateerd aan de Workflow. Is een actie uitgevoerd, dan wordt deze specifieke actie niet meer getoond.
Recent bekeken
Bij recent bekeken wordt bijgehouden welke items je het laatste hebt bekeken. Hier wordt vrijwel alles getoond, waaronder kandidaten, vacatures, contactpersonen en de workflow. Ook als je geklikt hebt op een bepaalde workflowbak, wordt dit ook bijgehouden. Recent bekeken biedt je de mogelijkheid om snel weer verder te werken.
Talentpools
In het Talentpool menu heb je direct inzicht in alle talentpools die publiek zijn of door jou zijn aangemaakt. Het aanmaken van nieuwe Talentpools kan heel eenvoudig door kandidaten te verslepen naar het blokje ´Nieuwe Talentpool´. Hierdoor kan op zeer snelle wijze een nieuwe Talentpool aangemaakt worden.
Midden menu
De inhoud van dossiers worden in het middenscherm worden getoond. Afhankelijk van het geselecteerde dossier worden hier kandidaatdossiers, contactpersonendossier en meer getoond. In het middenscherm wordt het meeste informatie getoond.
Opmerkingen