Selectiecommissie

Print

De module Selectiecommissie geeft de mogelijkheid om meerdere contactpersonen toe te voegen aan een vacatures. Anders dan een Assistent recruiter zijn selectiecommissieleden vaak geen gebruiker van de applicatie en hebben vaak een andere rol dan recruiter.

De Selectiecommissiemodule voegt een aantal zaken toe aan de applicatie:

Extra mogelijkheid bij contactpersonen, Selectiecommissielid

Zodra de module is geactiveerd, komt de optie 'Selectiecommissielid' beschikbaar in het contactpersoondossier. Contactpersonen die optreden als selectiecommissielid krijgen deze nieuwe status op de volgende wijze: 1: Open een contactpersoon die ook selectiecommissielid moet worden. 2: Klik op 'Bewerken'. 3: Scroll naar de optie 'Soort Contactpersoon'. 4: Selecteer de optie 'Selectiecommissielid'. 5: Sla deze wijziging op. Let op! Contactpersonen met een gebruikersaccount hebben de optie 'Gebruikerstype'. Bij deze contactpersonen staat daar de optie 'Selectiecommissielid' vermeld.

Extra contactpersonen gekoppeld aan een vacature

Om te registreren welke personen belangrijk zijn bij een specifieke vacature kunnen contactpersonen worden gekoppeld. Dit kan via de volgende stappen

1: Open een vacature waarvoor een selectiecommissie aangesteld is.
2A: Klik op de actie 'Commissielid toevoegen'
2B: Klik op Nieuw bij Selectiecommissieleden
3: Selecteer de juiste contactpersoon
Alleen mensen die als contactpersoon bekend zijn mogen toegevoegd worden. Deze personen hoeven geen gebruiker te zijn.
4: Klik op Opslaan.

Selectiegesprekken vooraf plannen.

Wanneer een vacature is ingevoerd in Connexys, mogen er direct gespreksdagen worden vastgelegd. Gesprekken boeken met meerdere mensen is vaak lastig op korte termijn. Om deze reden mag direct een datum vastgesteld worden waaraan vervolgens kandidaten gekoppeld kunnen worden.

Het plannen van een selectiegesprek gaat als volgt
1: Je opent een vacature
2A: Je klikt op de actie 'Selectiegesprek plannen' in het actiemenu aan de linkerkant
2B: Je klikt op Nieuw bij Gesprekken
3: Voer de details van het gesprek in. De leden van de selectiecommissie kunnen ook uitgenodigd worden. Een kandidaat zal op een later moment toegevoegd worden.
4: Klik op 'Opslaan'.

Optioneel: Indien de contactpersonen vCalender hebben aanstaan, krijgen zij nu een uitnodiging in hun e-mailbox. Hiermee is het gesprek ook direct vastgelegd in hun agenda.

Extra mogelijkheden bij voordragen en groepsgewijs voordragen

De toegevoegde selectiecommissieleden worden tijdens het voordragen in een apart overzicht getoond. Hierdoor is het vinden en toevoegen van de juiste personen een stuk eenvoudiger.

Met groepsgewijs voordragen is het mogelijk om meerdere inschrijvingen van meerdere vacatures door te sturen. Daarom toont de applicatie bij het groepsgewijs voordragen alle selectiecommissieleden van alle geselecteerde vacatures. Het is in deze situatie handig om per vacature de kandidaten voor te dragen aan alle selectiecommissieleden.

Extra mogelijkheden bij gesprekken plannen

Zoals ook benoemd bij het plannen van een selectiegesprek mogen ook de leden van de selectiecommissie toegevoegd worden aan een gesprek dat gepland wordt.

Extra merge-items voor de standaarddocumenten

Er zijn diverse extra merge-items beschikbaar om het communiceren met en over de selectiecommissieleden eenvoudiger te maken. Deze merge-items richten zich voornamelijk op de gesprekken.

In een uitnodiging voor een gesprek kan middels 2 beschikbare merge-items bekend worden gemaakt wie van de selectiecommissie aanwezig zullen zijn bij het gesprek.

  • {selectiecommissieledenlijst} toont de lijst met namen.
  • {selectiecommissieledenlijst_functienaam} toont de lijst met namen met de functie per contactpersoon. (Deze functie moet ingevuld zijn in het contactpersoondossier van de selectiecommissieleden) 
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen