Release 3.3.2

Graag informeren wij je dat release 3.3.2 op woensdag 9 april zal worden uitgevoerd. Wij starten met de uitrol van de release rond 18:00 uur. De applicatie zal beschikbaar blijven tijdens deze release. De volgende punten zullen worden doorgevoerd.

1. Nieuw

1.1 Termijnen bij reacties op voordracht zijn zelf in te stellen
Veel van onze klanten hebben de wens om de reactietermijn van een voordracht zelf in te kunnen stellen. Met deze release maken wij dit voor alle klanten mogelijk. De termijn van de voordrachten bepaalt voor hoeveel dagen de informatie over inschrijvingen zichtbaar is op de voordrachtspagina voor de hiring manager of selectiecommissieleden. Er is hiervoor een nieuw scherm toegevoegd aan het tabblad Beheer> configuratie genaamd ‘Termijnen bij reacties op voordracht’.

1.1.1 Termijn voordracht beschikbaar
De termijn van de voordracht kan nu aangepast worden met een minimum van 30 dagen en tot het maximum van 120 dagen. Standaard staat deze waarde ingesteld op 30 dagen.


1.1.2 Reactie termijn voordracht
De reactie termijn van de voordracht, wanneer je een reactie terug verwacht van degene aan wie je kandidaten hebt voorgedragen, kan ingesteld worden met een minimum van 1 dag tot een maximum van 30 dagen. Standaard staat deze waarde ingesteld op 7 dagen. Deze termijn wordt gebruikt om signalen te versturen en dit wordt standaard ingevuld tijdens het voordragen van kandidaten.

1.1.3 Automatisch voordragen
Op deze pagina is het ook mogelijk gemaakt om het automatisch voordragen aan of uit te zetten. Wanneer je deze instelling op ‘ja’ zet, maak je het mogelijk om per vacature in te stellen of je automatisch voordragen wilt toepassen. Het inschakelen zorgt ervoor dat deze optie op de vacaturedetailpagina verschijnt. Selecteer je deze optie bij de vacature, dan worden elke dag de nieuwe kandidaten automatisch doorgestuurd naar de gekoppelde hiring mananger van de vacature.

1.2 PDF Downloaden

In deze release maken we het mogelijk om documenten van kandidaten groepsgewijs samen te voegen tot één document, namelijk een PDF. Je kunt in een handeling grote hoeveelheden kandidaten (500+) met diverse soorten documenten in zeer korte tijd samenvoegen tot één document. Deze opdracht kan ook uitgevoerd worden tijdens het uitvoeren van andere (groepsgewijze) acties.


1.2.1 Mogelijkheden PDF downloaden
Het PDF downloaden, oftewel het samenvoegen van kandidaten, kan op veel verschillende plaatsen in de applicatie:

  • in een vacature
  • in het tabblad Kandidaten
  • in het kandidaatsdossier
  • in het tabblad Inschrijvingen
  • in het tabblad Voordrachten
  • in de Workflow
  • in een talentpool

Alle documenten die beschikbaar zijn bij de kandidaat kunnen bij het samenvoegen worden geselecteerd. De documenten van de verschillende kandidaten worden in dit document van elkaar gescheiden door een tussenblad. Het gegenereerde PDF kun je daarna opslaan op je eigen pc en mailen naar een contactpersoon of printen.


1.2.2  PDF downloaden op voordrachtspagina

Op de voordrachtspagina is de functie PDF Downloaden ook beschikbaar. Je kunt hier de documenten van een voorgedragen kandidaat samenvoegen tot één bestand. Het is niet mogelijk om de documenten samen te voegen van alle kandidaten die zichtbaar zijn op deze pagina.

1.3 Koppeling met FAD-register
Het is mogelijk gemaakt om in de applicatie een koppeling te maken met het Waarschuwingsregister Fraude Aanpak Detailhandel (FAD). In dit register kan het aangesloten winkelbedrijf nagaan of van een sollicitant een frauduleus verleden bekend is bij een ander deelnemend winkelbedrijf. De aangenomen kandidaten worden vanuit de applicatie verzonden aan stichting FAD en indien de kandidaat voor komt in het register neemt stichting FAD contact met de contactpersoon binnen jouw organisatie. Om deze koppeling te maken is een lidmaatschap van de FAD een vereiste.

Heb je interesse in deze koppeling? Neem dan contact op met jouw accountmanager of de Customer Support.

1.4 Fast Forward beschikbaar in het Frans
De Fast Forward applicatie is vanaf nu volledig beschikbaar in het Frans. Je kunt, als beheerder, de taal van de applicatie per gebruiker instellen in het tabblad Beheer/gebruikers.


2 Verbeteringen

2.1 Problemen met inloggen
Een aantal klanten hebben ervaren dat zij meerdere malen hun inloggegevens moesten invoeren om daadwerkelijk toegang te krijgen tot de applicatie. Om die reden hebben wij technische aanpassingen gedaan aan het inlogscherm waardoor dit probleem is verholpen.

2.2 Advertentietekst editor (WYSIWYG-editor)
Er staat een nieuwe versie van de editor in de applicatie beschikbaar. In deze editor kun je advertentieteksten aanmaken of wijzigen. De vorige versie van de editor werkte niet zoals verwacht in alle (ondersteunde) browsers. Bij het kopiëren van tekst vanuit een webpagina of tekst vanuit MS Word met een bijzondere opmaak, was het niet meer mogelijk om dit aan te passen door de gebruiker in de editor.

In de nieuwe versie van deze editor zit een knop die de opmaak van jouw gekopieerde en geplakte tekst verwijderd. Hierdoor kan je de meegekopieerde opmaak verwijderen na het plakken.


2.3 Engelse merge items voor het weergeven namen verbeterd
Bij de Engelse merge items zijn de volgende merge items toegevoegd of gewijzigd:

  • Achternaam - is de gewijzigd van 'surname' of 'familyname naar 'Last name'
  • Roepnaam - heet nu 'Preferred name'
  • Voornamen - is toegevoegd en heet 'First names' 
  • Tussenvoegsel of voorvoegsel - is gewijzigd van 'surname prefix' naar 'Last name prefix'

2.4 Inactieve organisatie onderdeel toch zichtbaar in keuze-menu's
Wanneer je bij het aanmaken of bewerken van een vacature een organisatie-onderdeel wilde selecteren, dan was het mogelijk om niet-actief organisatie-onderdelen te selecteren. Deze kwamen naar voren in het auto-suggestveld. Dit hebben wij nu onmogelijk gemaakt.

2.5 Veld ‘Soort contactpersoon’
Bij het aanmaken van een nieuw contactpersoon, werd het type 'Algemene relatie' automatisch aangevinkt. Om verwarring te voorkomen is dit aangepast waardoor er nog niks ingevuld is bij het ‘Soort contactpersoon’ bij het aanmaken van een nieuw contactpersoon.


3 Oplossingen


3.1 Exporteren kolommen tabblad Voordrachten
Wanneer je vanuit het tabblad Voordrachten de geselecteerde voordrachten exporteerde naar Excel, werd er niet de juiste informatie getoond in de kolom ‘Inschrijving’. Dit is aangepast waardoor nu de juiste informatie, de vacaturenaam, getoond wordt in deze kolom.

3.2 Merge item laat verkeerde organisatie-onderdeel zien
Bij de volgende merge items werden in sommige situaties niet de juiste informatie weergegeven: 

  • {gebruikersinformatie.gebruikers_organisatie_unit_niveau_1}
  • {gebruikersinformatie.gebruikers_organisatie_unit_niveau_2}
  • {gebruikersinformatie.gebruikers_organisatie_unit_niveau_3}

Dit is aangepast zodat de merge items nu de organisatie-unit laten zien die is vastgelegd bij de contactpersoon.

Opmerkingen

  • Avatar
    Anemaat, (Angela) A.

    De nieuwe functionaliteit om groepsgewijs en PDF te downloaden is een hele handige. Bedankt!

  • Avatar
    Jan Broekhuizen

    Dank je wel, Angela!

  • Avatar
    Carin Everaars

    Goed om te horen dat het PDF Downloaden je bevalt! We zijn altijd erg blij met feedback van onze gebruikers.