Om de applicatie nog veiliger te maken is er vanaf release 3.3.3 onderscheid gemaakt tussen het e-mailadres wat gebruikt wordt voor communicatie rondom het recruitmentproces en het e-mailadres wat gebruikt wordt om een nieuw wachtwoord naar jezelf te sturen wanneer je dit bent vergeten of het wachtwoord is verlopen.
Wat is er veranderd?
Er zijn organisaties die aan verschillende inlogaccounts hetzelfde en een vaak algemeen e-mailadres hebben gekoppeld. Dit is handig zodat alle e-mails vanuit de applicatie, denk bijvoorbeeld aan melding nieuwe inschrijvingen, in een gezamenlijke mailbox binnenkomen. Dit levert echter ook een onwenselijke situatie op. Namelijk als je je wachtwoord bent vergeten en een nieuwe wilt aanvragen, komt deze mail ook binnen in de algemene mailbox. Hierdoor zou het kunnen dat iemand onder jouw gebruikersnaam en wachtwoord inlogt.
Om dit te voorkomen kan iedere gebruiker nu een eigen zogenoemd 'wachtwoord e-mailadres' aanmaken. Een nieuw wachtwoord wordt dan alleen naar dit e-mailadres gestuurd. Het blijft verder nog steeds mogelijk om voor het mailverkeer vanuit de applicatie een algemeen e-mailadres te gebruiken. Dit werkt uiteraard alleen als ieder een eigen gebruikers-account heeft. Indien er meerdere personen onder één gebruikers-account werken, adviseren wij om voor elke gebruiker een eigen account aan te maken.
Hoe kan ik dit wijzigen?
Wanneer je bent ingelogd in de applicatie, klik rechtsboven op Instellingen en daarna op Wijzigen wachtwoord e-mail. Je kunt als gebruiker je eigen e-mailadres en wachtwoord wijzigen. De beheerder kan dit voor elke gebruiker aanpassen.
Wat gebeurt er als ik niets wijzig?
Als dit mailadres niet gewijzigd wordt, dan is het voor de gebruikers met een gedeeld e-mailadres niet meer mogelijk om een nieuw wachtwoord op te vragen. Dit kan pas verstuurd worden nadat het e-mailadres in het veld ‘Verstuur wachtwoord’ is ingevuld.
Opmerkingen