Connexys APK Tips & Tricks

Print

Inmiddels is de zomertoer met APK’s afgelopen. Het was een gezellige en leerzame toer waarin ik veel klanten heb mogen spreken. Van mobiliteit tot interne procesvoering; veel onderwerpen zijn aan bod gekomen.

Een aantal vragen zijn natuurlijk specifiek voor de organisatie waar je in werkt. Voor een groot aantal geldt dat andere organisaties hier ook mee rondlopen of het zelf al hebben opgelost. Een aantal van deze tips heb ik uitgeschreven zodat deze ook doorgevoerd kunnen worden in jouw applicatie.

Inschrijvingen sorteren

Bij veel bedrijven loopt de workflow over met allerlei verschillende soorten kandidaten. Stage aanvragen, open sollicitaties en gerichte sollicitaties, ze zitten allemaal in dezelfde workflow. Voor een algemeen overzicht is dat niet altijd even handig.

In Connexys is het mogelijk om de soorten inschrijvingen of aanvragen te sorteren in verschillende workflows. Dit zorgt voor extra overzicht en inzicht in de werkdruk. Met als bijkomend voordeel dat je interne processen beter kunt borgen. Een stage aanvraag zal vast anders verlopen dan het aannemen van een nieuwe collega.

Ook het ontbreken van reguliere stappen in een procedure kwam naar voren tijdens de APK. Veel workflows hadden slechts 1 gespreksbak, terwijl er vaak 2 tot 5 gesprekken per kandidaat werden gevoerd. Het creëren van nieuwe gespreksbakken is zo geregeld en geeft veel extra inzicht.

Mocht je de workflow gaan aanpassen, probeer dan ook per workflowbak de doorlooptijd te bepalen. De workflow zal je dan helpen om kandidaten binnen de afgesproken termijnen door de procedure heen te loodsen.

Voor het aanmaken van een stage workflow staat hier de handleiding.
Voor het uitbreiden van het huidige proces, vind je hier een handleiding.
Het instellen van de doorlooptijden wordt hier uitgelegd.

Jouw werk, jouw applicatie.

De applicatie is op meerdere manieren persoonlijk te maken. Zo kan het dashboard worden ingericht naar eigen smaak. De verschillende informatiebronnen kunnen versleept of uit beeld geplaatst worden, zonder dat een collega daar last van ondervindt. Je mag het helemaal optimaliseren naar jouw ideale dashboard. Lees hier meer over het inrichten van het dashboard.

Je kunt ook dossiers aanpassen zodat alleen voor jouw nuttige informatie naar voren komt. Lees hier meer over deze nieuwe functionaliteit.

Door de applicatie persoonlijker te maken, is informatie sneller te vinden en kan tijdsdruk worden verlaagd. Kortom, meer tijd voor zaken die echt belangrijk zijn.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen