Opgelost: Verstoring Connexys website op 22 september

Op 22 september hebben wij een verstoring ervaren in de Fast Forward applicatie. Deze storing zorgde ervoor dat veel gebruikers niet konden inloggen en niet verder konden werken. De storing begon rond 15:00 uur en werd direct opgemerkt door diverse monitoring systemen en medewerkers van de afdeling Ontwikkeling. Vanaf dat moment is er actie ondernomen om de storing zo kort mogelijk te houden. Gebruikers werden automatisch uitgelogd door de applicatie.

Rond 17:25 uur was de applicatie weer volledig beschikbaar.

Oorzaak

De storing werd veroorzaakt door een onverwachts volgelopen geheugen van de applicatie. Dit geheugen hebben wij gisteren na de storing direct vergroot zodat een soortgelijk probleem niet meer kan voorkomen. De monitoring hierop zal verhoogd worden.

Let op: de www-servers hebben geen storing gehad. Inschrijvingen zijn gewoon via de website blijven komen en mails/signalen die verstuurd moesten zijn in de applicatie, zijn ook gewoon verstuurd.

Let op: Door de storing is helaas de data in de rapportagetool niet bijgewerkt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen