Gebruiker aanmaken

Print

Voor recruiters en managers kan een gebruikersaccount worden aangemaakt. Beheerders mogen deze accounts aanmaken en kunnen hieraan rechten koppelen. Het is mogelijk om per gebruiker specifieke rechten in te stellen. Als meerdere personen dezelfde handelingen mogen doen, dan is het verstandig om met gebruikersprofielen te werken.

Wanneer een gebruiker wordt aangemaakt, maakt de applicatie automatisch een
contactpersoondossier aan. In dit contactpersoondossier staan de persoonlijke gegevens van de gebruiker zoals naam, e-mailadres en werktelefoonnummer. Contactpersoondossiers zijn terug te vinden in het tabblad Contactpersonen. Gebruikersaccounts zijn terug te vinden in het tabblad Beheer onder het Gebruikers. In een gebruikersaccount zijn zaken zoals het wachtwoord en de gebruikersnaam terug te vinden. 


Invoeren van een gebruikersaccount
Een gebruiker kan op de volgende drie manieren worden aangemaakt:

1. Ga naar het tabblad ‘Beheer’ en klik op ‘Gebruikers’.

  • Klik vervolgens op ‘Nieuw’ en vul de verplichte velden in.
  • Na het opslaan wordt ook het contactpersoonsdossier aangemaakt. Hier kun je de persoonlijke gegevens van de gebruiker bijwerken.

2. Ga naar het tabblad ‘Contactpersonen’ en klik op ‘Nieuw’.

  • Vul de verplichte velden in en klik op ‘Opslaan’.
  • Na het opslaan kun je in het aangemaakte dossier bij 'Gebruikersinformatie' voor dit contactpersoon een gebruikersaccount aanmaken door hier bij 'Toegang tot applicatie?' hier te kiezen om een gebruikersaccount aan te maken. Je wordt dan doorverwezen naar het tabblad Beheer>gebruikers.

3. Ga naar het tabblad 'Contactpersonen' en selecteer een bestaande contactpersoon.

  • Selecteer bij 'Gebruikersinformatie' 'Hier' bij het kopje 'Toegang tot applicatie?'. Er wordt een scherm getoond om een gebruikersaccount aan te maken.
  • Vul alle verplichte velden in en sla het nieuwe gebruikersaccount voor de bestaande contactpersoon op.

Gebruikersrol

Voor een gebruiker moet worden vastleggen wat voor type gebruiker hij of zij is. Een gebruiker kan een of meerdere rollen hebben in de applicatie ; recruiter, hiringmanager, selectiecommissielid of loopbaanadviseur. Er mogen per gebruiker meerdere types worden vastgelegd. Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid om de taken ook te kunnen doen die bij deze rol horen.

Profiel schermtoegang

Het profiel schermtoegang geeft aan wat de gebruiker mag zien en welke rechten de gebruiker heeft binnen de applicatie. Deze profielen zijn vooraf gemaakt en bevatten rechten die bij meerdere gebruikers ingezet zijn. Per gebruiker mag hier vanaf geweken worden. 

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen