Gebruikers kunnen niet worden verwijderd maar alleen worden gedeactiveerd. Dit betekent dat gebruikers niet meer kunnen inloggen.
Het deactiveren van een gebruiker doe je in het tabblad Contactpersonen of in het tabblad Beheer onder Gebruikers.
Wanneer je vanaf de Contactpersoon iemand deactiveert dan deactiveer je direct de bijbehorende gebruiker. Als je de Gebruiker deactiveert, dan blijft de bijbehorende Contactpersoon wel actief.
Stappen om een gebruiker te deactiveren:
1. Ga naar het tabblad Beheer
2. Open het beheermenu 'Gebruikers'
3. Selecteer de gebruiker die gedeactiveerd dient te worden.
4. Klik op 'Bewerken'
5. Selecteer 'Nee' bij de status 'Actief'
6. Sla dit geheel op.
De gebruiker is nu gedeactiveerd. De gebruiker kan niet langer in het systeem. De contactpersoon kan niet meer geselecteerd worden tijdens stappen of e-mailberichten.
Stappen om de gebruiker en de bijbehorende contactpersoon te deactiveren:
1. Ga naar het tabblad Beheer
2. Open het beheermenu 'Gebruikers'
3. Selecteer de gebruiker die gedeactiveerd dient te worden.
4. Open het Contactpersoondossier door op de blauwe naam van de gebruiker te klikken.
5. Klik op 'Bewerken'
7. Selecteer 'Nee' bij de status 'Actief'
7. Sla dit geheel op.
De gebruiker en de contactpersoon zijn nu gedeactiveerd. De contactpersoon kan niet meer geselecteerd worden tijdens stappen of e-mailberichten.
Veel gestelde vragen
- Vraag: Hoe zit het met de vacatures en overige informatie gekoppeld aan de gebruiker en contactpersoon?
Antwoord: Vacatures en inschrijvingen blijven gekoppeld aan de contactpersoon / gebruiker, ook wanneer deze gedeactiveerd is. Ter behoeve van de rapportages kan dit alleen handmatig worden aangepast. De applicatie zal dit niet zo maar aanpassen.
Indien het wenselijk is dat lopende inschrijvingen over geplaatst worden naar een andere gebruiker, moet de 'Verantwoordelijke gebruiker' bij een inschrijving aangepast worden.
- Vraag: Iedereen met rechten tot contactpersonen kan gebruikers deactiveren?
Antwoord: Ja. Iedereen met het recht om contactpersonen te bewerken kan een contactpersoon deactiveren en daarmee ook de gebruiker deactiveren.
Hoe kan ik een niet actieve gebruiker weer actief maken in Connexys?
Hallo Marieke,
De snelste methode is het opzoeken van de persoon in het contactpersonen tabblad. Hier zal bij het veld 'Actief' vermeld staan dat de persoon niet langer actief is ('Nee' geregistreerd)
Klik op bewerken en zet het veld 'Actief' weer op 'Ja'.
Controleer bij de sectie 'Gebruikersinformatie' of er een gebruiker vermeld staat. Indien dit het geval is, klik op de naam van de gebruiker. Dit brengt je naar een beheer tabblad van de gebruiker. Controleer of de gebruiker weer actief is gezet.
Indien de gebruiker lange tijd, meer dan 3 maand, niet actief is geweest, is het verstandig om een nieuw wachtwoord te versturen. Deze optie is aanwezig in het Beheermenu dat je eerder hebt open geklikt. Hier zal vermeld staan 'Verstuur wachtwoord'. Door te klikken op het e-mailadres wordt er een nieuw wachtwoord verstuurd.
Groeten, Jan
Het komt voor dat iemand geen gebruiker meer moet zijn, maar nog wel contactpersoon; hoe doe ik dat?