02-05-2016 11:45
Vanochtend waren delen van de Fast Forward applicatie tijdelijk niet bereikbaar. De meeste gebruikers zullen hier niets van hebben gemerkt, maar het was mogelijk dat je een zogenaamde "Oops"-melding kreeg bij het invoeren van een kandidaat, of dat het inlogscherm niet kon worden geopend. De 'managersportal' en 'kandidaat portal' waren gedurende deze periode niet bereikbaar.
Wat was er aan de hand?
Om en nabij twee weken geleden hebben wij de software van onze Firewall geüpdatet. In deze software update blijkt helaas een bug te zitten. Op het moment dat het probleem zich voordoet, wordt verkeer niet goed afgehandeld door de Firewall, met het bovenstaande probleem tot gevolg. De leverancier van onze firewall had de bug niet eerder opgemerkt, maar de oorzaak is ondertussen gevonden.
Voor de technici onder ons; de bug deed zich sporadisch en enkel voor wanneer er teveel UDP verkeer over een Firewall heen ging, waarop meerdere CPU's beschikbaar waren.
Wat is de oplossing?
Om het acute probleem te verhelpen, hebben we de Firewall herstart. Dit geeft al het verkeer vrij en geeft ons een schone lei om opnieuw mee te beginnen. Daarmee is het onderliggende probleem nog niet opgelost. Er is ondertussen een workaround beschikbaar, die we vanavond live zullen zetten. We verwachten op korte termijn een definitieve oplossing van onze leverancier.
Onze excuses voor het ongemak.
Vragen?
De Servicedesk van Connexys is altijd beschikbaar voor een antwoord op alle vragen die je mogelijk hebt over dit issue. Wij zijn te bereiken op 010 – 49 80 988 of per mail via support@connexys.com.
Opmerkingen