Dit artikel is enkel relevant voor klanten met de AFAS-module.
Recentelijk zijn wij op de hoogte gebracht van het feit dat AFAS Profit 7 heeft uitgebracht en dat ze klanten actief aan het upgraden zijn naar een versie waarin 'Het nieuwe inloggen' van kracht is. Deze upgrade naar Profit 7 heeft als gevolg dat de koppeling tussen FastForward en AFAS niet meer zal werken.
Mocht je op korte termijn de AFAS-upgrade gepland hebben, neem dan contact op met AFAS om de upgrade uit te stellen!
Momenteel werken wij hard aan een upgrade van onze koppeling om deze zo snel mogelijk compatibel te maken. We zullen je op de hoogte stellen zodra wij deze aanpassing beschikbaar hebben.
Beste Maarten,
Betreft dit een issue ten aanzien van Profit 7 of "het nieuwe inloggen"(1). Dit zijn twee separate releases vanuit Afas.
Uit de releasenotes van Profit 7 is ons inziens niet gebleken dat er onderhoud aan koppelingen plaats dient te vinden, bij 'het nieuwe inloggen' wel(2).
(1)https://klant.afas.nl/nieuwe-inloggen-afas-online
(2)https://kb.afas.nl/index.php/details/kb/?0100000093460010129720160202
Met vriendelijke groet,
Dennis Berens
Beste Dennis,
Dank voor je reactie. Het klopt dat het probleem met de koppeling te maken heeft met het nieuwe inloggen. We hadden deze informatie nog niet op het moment van de verzending van de nieuwsbrief, maar achtten dit belangrijk genoeg om deze te versturen.
Herman kun je aangeven wanneer jullie dit gerealiseerd hebben ?
Herman we zijn inmiddels 3 weken verder en je hebt nog geen antwoord gegeven op deze vraag. Ik verwacht dat je nu inmiddels wel duidelijkheid kan geven over de status van deze vraag.
Beste Marja,
Wij hebben in de tussentijd zeker niet stilgezeten. Deze wijziging staat nog steeds als hoogste prioriteit op onze lijst. Onze ontwikkelaars zijn hard aan het werk om de wijziging door te voeren, zodra dit is gedaan zullen wij een planning maken voor de livegang en je gelijk op de hoogte stellen.
maarten wat is de huidige status?
Beste klanten,
Alle tests zijn geslaagd, komende week gaan we alles klaarzetten op Productie. Dan zullen we ook een pilotfase ingaan waarin wij een beperkt aantal klanten zullen accepteren op productie.
Mocht dit succesvol verlopen zullen we daarna alle klanten 1 voor 1 migreren. Hiervoor hebben wij nodig:
• De nieuwe URL
• De app-connector token
• De datum per wanneer
Wil je liever eerst zelf testen, dan kan dat uiteraard ook. Dan vragen wij dezelfde gegevens, echter van jullie AFAS test omgeving. Dit kan vanaf nu.
Hoe nu verder?
Wanneer je overgaat naar de nieuwe AFAS laat het ons dan tijdig weten met bovengenoemde informatie. Dan zorgen wij ervoor dat de overgang vlekkeloos verloopt.
Beste klanten,
De laatste wijzigingen aan de hand van de pilotfase zijn doorgevoerd en de koppeling staat klaar op de Productie-omgeving.
Zoals mijn collega Richard heeft aangegeven, hebben wij het volgende nodig om de koppeling om te zetten:
• De nieuwe URL
• De app-connector token
• De datum per wanneer
Wanneer je overgaat naar de nieuwe AFAS, laat het ons dan tijdig weten met bovengenoemde informatie. Dan zorgen wij ervoor dat de overgang vlekkeloos verloopt. Voor de wijziging kan je gerust contact opnemen via 010 – 49 80 988 of per mail via support@connexys.com.